Tuesday 17 March 2015

香蕉蓝莓冰沙 Banana Blueberry Smoothie

我家小宝贝最不接受的水果就是香蕉,每次给她香蕉她都会摇头说No!No!,搞到我都没办法,不过如果将香蕉混合在其他水果里一起搅拌,她又会喝下去,真不明白那么香那么甜的水果为什么她会那么抗拒。这次我以为将香蕉和蓝莓混合一起搅小宝贝会接受 ,怎知喝了一口就直接还给我,不要了,哈哈!真的是拿她没办法!





















家里的蓝莓每次买了都没人爱吃,
就算是我自己也不怎么爱吃蓝莓,
所以通常我都会将没吃完的蓝莓收入冷冻库,冷冻起来,
如果想喝冰沙或是奶昔时就可以加入一些一起搅拌。






香蕉蓝莓冰沙

材料:
冷冻香蕉 1条(去皮切片)
冷冻蓝莓 1/2杯
蓝莓优格 1/2杯

做法:
1. 将所有材料放入搅拌机内,搅拌至顺滑即可。
2. 将冰沙倒入杯中,即可饮用。


份量:1杯




Banana Blueberry Smoothie

Ingredients:
1 frozen banana, peeled and sliced
1/2 cup frozen blueberries
1/2 cup blueberry yoghurt

Method:
1. Add all ingredients into a blender. Blend until smooth.
2. Pour the smoothie into a glass and serve immediately.

Servings: 1








This post is linked to the event Little Thumbs Up (Mac 2015 Event: Banana) organised by Zoe of Bake for Happy Kids and Doreen of My Little Favourite DIY and hosted by Faeez of BitterSweetSpicy.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...